Voip storing Zaterdag 19 februari 2022 09:12:57


Op dit moment heeft onze leverancier storing op alle X2VoIP en X2Nexxt telefoniediensten. Dit heeft impact op de hosted telefoniedienst X2Nexxt en toegang tot de website.

Leverancier geeft aan dat de problemen verholpen zijn. We zijn aan het monitoren of dit daadwerkelijk het geval is.

Leverancier is nog steeds druk bezig met een oplossing en inmiddels kunnen ze melden dat de telefonie aan het terugkomen is. Verwachte oplostijd is nog niet bekend

Er is nog geen nieuwe informatie beschikbaar vanuit de leverancier, er word nog steeds gewerkt aan het herstel van de diensten.

De NOC (network operations center) van de leverancier is nog steeds druk bezig met een oplossing maar heeft nog geen verdere informatie.

Leverancier is nog steeds met man en macht bezig om het probleem op te lossen. Ondanks alle inspanning zijn ze nog niet in staat een tijdsduur te geven voor wanneer het probleem is opgelost.

Sinds de onderhoudswerkzaamheden van x2com vannacht faalt het gehele x2com VMcluster waar alle redundante systemen voor de telefoniediensten van X2com op draaien. Dat het gehele cluster faalt is de reden waarom de redundantie ook niet meer werkt. x2com is bezig met een disaster recovery om de systemen te herstellen.

De leverancier heeft de oorzaak van het probleem gevonden. Na onderhoudswerkzaamheden vannacht is de redundantie defect geraakt. Er is nog geen verwachte oplostijd afgegeven.